Boendeparkeringstjänst drabbad av systemfel

I juni drabbades Sundbybergs stads boendeparkeringstjänst av ett externt systemfel. Vissa automatiska betalningar har inte genomförts.

Mellan 22 juni och 26 juni hade en extern aktör driftstopp i ett system. Det ledde till att vissa automatiska månadsbetalningar i Sundbybergs stads parkeringstjänst inte drogs.

Personer som skulle ha haft en automatisk betalning under den här perioden kan ha fått en parkeringsanmärkning.

Gör så här om du fått böter

Om du är en av dem som fått en parkeringsanmärkning behöver du skicka in en överklagan till Polismyndigheten. Det gör du i deras E-tjänst:

Bestrid parkeringsanmärkning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sundbybergs stad kommer därefter att bekräfta det som hänt.

Kontrollera din automatiska månadsbetalning

Sundbybergs stad uppmanar alla som har registrerat automatisk månadsbetalning för boendeparkering att logga in på vår boendeparkeringstjänst och kontrollera att alla uppgifter stämmer och att automatisk månadsbetalning är aktiverad.

Logga in på Boendeparkeringstjänst Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sundbybergs stad tar fram en handlingsplan för att motverka att det här inte händer igen.

Om boendeparkering i Sundbybergs stad

Senast uppdaterad 17 augusti 2023