Rissnedepån utvecklas – sprängarbeten inleds under vecka 9

Tisdag 28 februari inleds sprängarbeten vid Rissnedepån. Tunnelbanedepån ska utvecklas för att kunna hantera fler vagntyper och för att inrymma en ny verkstadshall

För att göra plats för den nya verkstadshallen behöver befintligt berg på depåområdet sprängas bort. Sprängningarna inleds under vecka 9 och fortgår under resten av året. Sprängningarna sker på fasta tider, för aktuell information kring detta, se Region Stockholms webbsida nedan.

Under projekttiden kommer byggtrafiken att öka i området, då kross och makadam behöver forslas bort.

Mer info
Ta del av den senaste informationen kring projektet och aktuella tider för sprängningarna på Region Stockholms webbsida:

Utveckling av Rissnedepån (Region Stockholm) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad 23 februari 2024