Från vänster Sara Vall, planarkitekt, Stefan Bergström (C), kommunalråd, Peter Schilling (S), kommunstyrelsens ordförande samt Hugo Dammert, Regionansvarig Fastighetsutveckling Öst på Balder.

Samråd i Hallonbergen centrum

Lördagen den 20 januari genomfördes samrådsmöte om detaljplan för Hallonbergen centrum.

Representanter från politik och tjänstepersoner i Sundbybergs stad deltog tillsammans med representanter från fastighetsutvecklaren Balder i Vardagsrummet i Hallonbergen centrum. Ett 50-tal medborgare engagerade sig i dialogen kring utvecklingen av centrum. Man kunde bland annat se en modell som Kod arkitekter tagit fram och även testa VR-glasögon som visade hur det är tänkt att byggas framöver.

- Det var roligt att så många kom och tog del av förslaget samt bidrog med synpunkter. Samrådet fortsätter till den 19 februari och jag uppmanar alla att komma med synpunkter för att göra förslaget ännu bättre, säger Stefan Bergström (C), stadsutvecklingskommunalråd.

Den 31/1 äger ett digitalt samrådsmöte rum - du hittar information om detta några dagar innan mötet på projektets hemsida sundbyberg.se/hallonbergencentrum Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad 22 januari 2024