Sundbybergs hemtjänst på plats 31 av Sveriges 290 kommuner

Positivt resultat för Sundbybergs hemtjänst i den årliga mätningen Hemtjänstindex av SPF Seniorerna.

Hemtjänstindex mäter hemtjänstens kvalitet i Sveriges alla kommuner och är ett initiativ från SPF Seniorerna och har utvecklats med stöd från Allmänna arvsfonden.

Syftet är att skapa en positiv utveckling för hemtjänsten genom att kommunerna får ett pedagogiskt verktyg för att utveckla och stärka kvaliteten inom hemtjänsten. Målet med hemtjänstindex är en hemtjänst som är av god kvalitet, en hemtjänst som är likvärdig, tillgänglig och öppen som präglas av ständig kvalitetsförbättring.

I 2023 års resultat placeras hemtjänsten i Sundbyberg på plats 31 av Sveriges 290 kommuner. Det genomsnittliga hemtjänstindexet för alla kommuner är 66.4 och Sundbybergs resultat är 74.8.

Hemtjänstindex byggs upp av fyra delindex:

1. Information
  2. Biståndshandläggning
  3. Utförande
  4. Stöd och utveckling

Här kan du läsa mer om Hemtjänstindex. Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad 18 december 2023