Utställning om hemberedskap

Vid en samhällskris kommer hjälpen först att gå till dem som bäst behöver den. De flesta måste vara beredda på att klara sig själva en tid.

Planera för några dagar, upp till en vecka eller längre om du har möjlighet.

Under beredskapsveckan har staden en utställning om hemberedskap, både i stadshusets reception och på Signalfabrikens bibliotek. Den visar vad som är bra att ha hemma som föreberedelse inför en svår påfrestning i samhället. Välkommen att besöka utställningen under ordinarie öppettider:

Kommunstyrelsens ordförande Peter Schilling (S) och stadsdirektör Frida Nilsson vid utställningen i stadshuset. Klicka på bilden för att göra den större.

Staden har även tagit fram en film med goda råd om hur du förebeder dig:

Och här hittar du ett faktablad om hemberedskap på tio olika språk Länk till annan webbplats.. Om du inte har möjlighet att skriva ut dokumentet, kan du få hjälp med det på stadens bibliotek.

Senast uppdaterad 26 september 2023