Hjälp oss att göra sundbyberg.se bättre

Tillsammans med andra kommuner arbetar vi för att ta fram den bästa möjliga strukturen för kommunala webbplatser. Nu behöver vi din hjälp.

Med struktur menas hur menyerna och deras undermenyer organiseras på webbplatsen och vilket innehåll som placeras var. Vi vill att det ska vara så enkelt som möjligt för dig som medborgare att hitta den information som du letar efter.

Nu finns det möjlighet att testa en ny struktur för kommunala webbplatser. Testet innebär att du får tio uppgifter där du får ange var du tycker att en viss information bör vara placerad i menystrukturen. Det finns inget rätt eller fel svar, och du får gärna lämna kommentarer när du är klar. Testet tar mellan 5 och 15 minuter att genomföra. Det sker i samarbete med Begripsam och Digidig som arbetar för digital inkludering.

Gör testet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad 17 juli 2023