Sundbybergs stadsarkiv

Begära ut handlingar från stadsarkivet

Vill du läsa äldre protokoll från till exempel fullmäktige, få en kopia på ditt gymnasiebetyg eller ta del av andra handlingar som hanterats i staden kan du begära ut dem.

Du begär ut Stadsarkivets handlingar genom att mejla stadsarkivet@sundbyberg.se. Gäller det betyg ska du fylla i formuläret längre ner på den här sidan.

Att läsa handlingar på plats i stadshuset kostar inget. Om du däremot vill få kopior av handlingen så är de första nio sidorna gratis, den tionde sidan kostar 50 kronor och resterande sidor kostar två kronor per sida.

Beställa betyg från grundskola och gymnasium

I Sundbybergs stadsarkiv finns betyg från kommunala grundskolor och gymnasium eller motsvarande från slutet av 1800-talet. Från och med 2012 finns även betyg från friskolor som ligger i kommunen.

Om du vill begära ut en kopia av ett betyg från grundskola eller gymnasium ska du använda dig av formuläret nedan.

Med hänsyn till GDPR skickar vi inte betyg via e-post. Du får därför betyget som papperskopia till angiven adress. Du kan också välja att hämta upp betyget i Sundbybergs stadshus reception på Östra Madenvägen 4 i stadsdelen Hallonbergen, Sundbyberg.

Om du vill hämta en papperskopia av betyget i Sundbybergs stadshus kommer vi att kontakta dig när betyget finns att hämta.

Beställa betyg från vuxenskolan och SFI

Betyg från Vuxenutbildning och SFI finns bevarade i den kommun du bodde i när du gick utbildningen. Om du gått i vuxenskolan eller SFI medan du varit bosatt i Sundbyberg och vill begära ut en kopia av ditt betyg så kontakta vuxenutbildningen@sundbyberg.se eller besök Alvis webbplats:

Alvis Länk till annan webbplats. - sundbyberg.alvis.se

Välj hur du vill få tillgång till papperskopian av betyget

Senast uppdaterad 29 november 2023