Grafik: Årets sundbybergare

Nominera Årets sundbybergare

Nu är det dags att nominera kandidater till Årets Sundbybergare 2023. Årets sundbybergare är någon som med sin gärning gjort något speciellt för staden och dess invånare.

Årets sundbybergare har utsetts sedan 2005 och koras i samband med stadens nationaldagsfirande på Golfängarna den 6 juni.

Känner du någon sundbybergsbo som är värd att uppmärksammas lite extra för sina insatser? Nominera din kandidat redan i dag.

Årets sundbybergare ska vara en person som är bosatt i Sundbyberg och som med sin gärning gjort något speciellt för staden och dess invånare under 2023. Sista datum för att nominera kandidater är den 30 april 2024. Juryn består av representanter från Sundbybergs kultur- idrotts- och näringsliv samt folkvalda i kommunen.

Nominera din kandidat

Senast uppdaterad 9 april 2024