Besök av landshövdingen

Torsdag 25 januari fick Sundbybergs stad besök av landshövdingen i Stockholms län, Anna Kinberg Batra.

Stadsdirektör Frida Nilsson tillsammans med kommunstyrelsens ordförande Peter Schilling och landshövding Anna Kinberg Batra, bild

Stadsdirektör Frida Nilsson, kommunstyrelsens ordförande Peter Schilling (S) och landshövding Anna Kinberg Batra.

Landshövdingen och hennes sällskap inledde förmiddagen i stadshuset där de träffade kommunstyrelsens ordförande Peter Schilling (S) och stadsdirektör Frida Nilsson. Efter en promenad upp till Hallonbergens centrum möttes de av verksamhetsansvarig och medarbetare på fritidsgården Fritiden som berättade om de olika satsningar på barn och unga som sker i olika verksamheter.

– Vi har haft glädjen att kunna visa landshövdingen hur vi jobbar med social hållbarhet i praktiken, säger Peter Schilling (S). Hon var väldigt intresserad och menade att vi gör ett föredömligt arbete där det märks att vi jobbar med små, stora och äldre sundbybergare.

Peter Schilling och landshövding Anna Kinberg Batra, bild

Besök på Biblioteket i Hallonbergen.

Efter besöket på Fritiden genomfördes en rundvandring i Hallonbergens centrum där besök på biblioteket, idrottshallen och Kulturcentrum ingick.

– Sundbybergs stad är en förebild när det kommer till att bygga trygga bostadsområden och aktivt engagera sig i barns och ungas liv. Det skapar en bättre framtid för så många, säger Anna Kinberg Batra, landshövding i Stockholms län.

Landshövdingen med sällskap tackade för det vänliga mottagandet och ett mycket intressant och inspirerande besök för att sedan åka vidare till Solna stad.

Senast uppdaterad 29 januari 2024