Träna hemma med träffpunkterna

Att hålla igång träningen är viktigt – för din balans, hälsa och ditt välbefinnande.

På stadens träffpunkter kan du som är senior vanligtvis träna gratis. Nu när vi håller stängt på grund av coronapandemin kan du i stället följa detta träningsprogram med särskilt anpassade övningar. Klicka på filmen längst ner på sidan för att starta programmet.

Självklart är alla som vill välkomna att använda träningsprogrammen och vi ser fram emot att träffa gamla och nya gäster på stadens träffpunkter när vi öppnar som vanligt igen.

Hälsopedagogerna på träffpunkterna i Sundbyberg

Hälsopedagogerna på stadens träffpunkter: Ida, Fanny, Karin, Christin och Wole.

Träningsråd

  • Försök träna minst tre gånger i veckan. Övningarna kan göras dagligen för dig som vill och har möjlighet.
  • Träna inte om du är sjuk, till exempel om du är förkyld, har feber eller ont i halsen.
  • Ta inga onödiga risker. Övningarna ska vara lite utmanande men vad som är utmanade är individuellt. Börja gärna med att genomföra stående övningar med stöd. Exempelvis en stadig stol, vägg eller köksbänk.

Om du har frågor kan du höra av dig till Fanny eller Christin:

Fanny Bäckman Buchar, fanny.backmanbuchar@sundbyberg.se, telefon: 08-706 89 29

Christin Blomqvist, christin.blomqvist@sundbyberg.se, telefon: 08-706 86 05

Träningsprogram – Allsidigt träningsprogram i sittande
och stående med stol

  • Starta filmen genom att trycka på spela upp-knappen. Det tar några sekunder innan första rörelsen visas.
  • För att se filmerna i helskärmsläge trycker du på pilarna nere i högra hörnet på filmen.
  • För att komma ur helskärmsläge trycker du på Esc-knappen på tangentbordet.