Träna hemma med träffpunkterna

Att hålla igång träningen är viktigt – för din balans, hälsa och ditt välbefinnande.

Nu har vi två träningsprogram tillgängliga. Rulla nedåt på sidan så hittar du dem. Det nyaste programmet ligger först.

På stadens träffpunkter kan du som är senior i Sundbyberg vanligtvis träna gratis. Nu när vi har ett begränsat utbud på grund av coronapandemin kan du följa detta träningsprogram med särskilt anpassade övningar som ett komplement till din övriga träning.

Självklart är alla som vill välkomna att använda träningsprogrammen – även du som inte är senior.

Hälsopedagogerna på träffpunkterna i Sundbyberg

Hälsopedagogerna på stadens träffpunkter: Ida, Fanny, Karin, Christin och Wole.

Träningsråd

  • Försök träna minst tre gånger i veckan. Övningarna kan göras dagligen för dig som vill och har möjlighet.
  • Träna inte om du är sjuk, till exempel om du är förkyld, har feber eller ont i halsen.
  • Ta inga onödiga risker. Övningarna ska vara lite utmanande men vad som är utmanade är individuellt. Börja gärna med att genomföra stående övningar med stöd. Exempelvis en stadig stol, vägg eller köksbänk.

Om du har frågor kan du höra av dig till Fanny eller Christin:

Fanny Bäckman Buchar, fanny.backmanbuchar@sundbyberg.se, telefon: 08-706 89 29

Christin Blomqvist, christin.blomqvist@sundbyberg.se, telefon: 08-706 86 05

Träningsprogram – Allsidigt träningsprogram i sittande
och stående med stol

    • Starta filmen genom att trycka på spela upp-knappen. Det tar några sekunder innan första rörelsen visas.
    • För att se filmerna i helskärmsläge trycker du på pilarna nere i högra hörnet på filmen.
    • För att komma ur helskärmsläge trycker du på Esc-knappen på tangentbordet.

    Nytt träningsprogram hösten 2020

    Tidigare träningsprogram från våren 2020