Anna Håkansson ny ekonomichef i Sundbybergs stad

Anna Håkansson är ny ekonomichef i Sundbybergs stad. Hon kommer närmast ifrån Stockholms stad där hon var finanschef.

Anna Håkansson

Anna Håkansson ny ekonomichef

– Jag är mycket glad över rekryteringen av Anna Håkansson. Hon har gedigen erfarenhet bland annat ifrån rollen som finans- och redovisningschef i Stockholms stad. Hennes kunskap är mycket värdefull för oss, inte minst med tanke på alla de stora utvecklingsprojekt som pågår i staden, säger stadsdirektör och koncernchef Helén Eriksson-Elf.

Sundbyberg är Sveriges snabbast växande kommun. I dag pågår flera stora stadsutvecklingsprojekt, bland annat centrumutvecklingen i Hallonbergen och Rissne, nedgrävningen av järnvägen i centrala Sundbyberg och den nya stadsdelen Ursvik som kommer att få över 15000 invånare när den står klar.

Lång erfarenhet av kommunal finans

Anna Håkansson var tidigare finanschef i Stockholms stad i närmare tio år. Innan dess har hon varit finanschef på Scan (tidigare Swedish Meats) och ställföreträdande VD på SwedeAgri Treasury Consulting/SwedeAgri Treasure Finance samt haft olika roller inom SEB.
– Sundbyberg befinner sig i en spännande och expansiv utveckling och jag ser fram emot att kunna bidra i det arbete med min kunskap och mina tidigare erfarenheter, säger Anna Håkansson.

Anna Håkansson, ekonomichef,   08-706 68 05, anna.hakansson@sundbyberg.se
Helén Eriksson Elf, stadsdirektör   och koncernchef, 08-706 66 63, helen.erikssonelf@sundbyberg.se
Fredrik Richard, pressansvarig,   08-706 85 75, fredrik.richard@sundbyberg.se

Senast uppdaterad 20 oktober 2016