Mimie Tim Märak en poet, urfolksfeminist, samisk queeraktivist

Mimie Tim Märak till regnbågsfest

Poet, urfolksfeminist och samisk queeraktivist. Mimie Tim Märak är en av artisterna som kommer till regnbågsfesten på Kulturcentrum i Hallonbergen 7 oktober. Det blir även vernissage med Freja Lindberg.

Kulturcentrum i Hallonbergen centrum bjuder in till regnbågsfest. Det blir en helkväll med musik, konst och humor i en manifestation för alla människors rätt till kärlek och respekt.

Tid: Fredag 7 oktober kl. 18:00-22:00
Plats: Kulturcentrum, Hallonbergen centrum. Arrangör är Aggregat och Galleri Ung

Ur programmet

Mimie Tim Märak en poet, urfolksfeminist, samisk queeraktivist under ständig utveckling. Hen framför poesi i form av text och rytmiskt tal, teater och dans.

Nilleteatern
är en av Sveriges största queera scenkonstgrupper. Med revyer, musikaler, workshoppar och uppträdande ifrågasätter de ständigt normer.

Twin Doves
utgörs av systrarna Rosy och Magaly. De har inspirerats mycket av sin sprudlande mormor och har sjungit sedan de var tre år gamla.

Jill Wrethagen
som vid sidan av sin kärlek för metal- och 70-talsmusik utvecklat intresset för bluesigt och nedstämt gitarrspel.

Die Fuct
. Halvpunkband från Stockholm som spelar låtar av allt från Runaways, Libertines till Descendants och eget material.

M.P.A (Mario P. Amigo) har vunnit mängder med rapbattles och uppträtt med sin musik lite runt om i både Sverige och ute i världen.

SOT, Sång och Teaterlinjen från Sundbybergs folkhögskola bjuder på engagerande låtar.

Freja Lindberg är queeraktivist och fotograf som avbildar och ger utrymme för personer och företeelser som är underrepresenterade i samhället.

Martin Bylund, kulturproducent, 08-706 82 25, martin.bylund@sundbyberg.se
Fredrik Richard, pressansvarig, 08-706 85 75, fredrik.richard@sundbyberg.se

Sundbybergs stad – till ytan Sveriges minsta kommun, samtidigt en av de snabbast växande med över 46 000 invånare. Med närhet till Stockholm city, grönområden, flygplatser och en stadskärna med alla allmänna kommunikationer, har Sundbyberg mycket att erbjuda. Sundbybergs stad är utsedd till Årets tillväxtkommun 2014 och Årets superkommun 2015.

Senast uppdaterad 10 juli 2017