Upphandlingar
Här kan du läsa om offentlig upphandling och hur det går till när Sundbybergs stad ska köpa en vara eller tjänst.
När Sundbybergs stad ska köpa en vara eller tjänst görs en offentlig upphandling. För offentliga upphandlingar finns speciella lagar och regler.
Alla upphandlingar genomförs av stadens upphandlingsenhet och sker enligt de lagar som gäller för offentlig upphandling. Staden ska alltid förhålla sig objektiv och neutral och hela upphandlingsprocessen ska präglas av öppenhet samt proportionalitet.
Aktuella upphandlingar
Vi publicerar alla pågående upphandlingar i tendsign.com.
Lämna anbud
Våra upphandlingar genomförs i ett elektroniskt upphandlingsverktyg i tendsign.com. Vill ditt företag lämna anbud till Sundbybergs stad så görs det alltid via upphandlingsverktyget.
Upphandlingsverktyget används för att annonsera, svara på frågor, ta in anbud och meddela tilldelningsbeslut.
Notera att det är ditt ansvar som anbudsgivare att hålla dig uppdaterad om aktuell information för respektive upphandling, exempelvis ändringar och förtydliganden som görs i förfrågningsunderlaget under anbudstiden.
Vid begäran om utlämnande av handlingar genomförs alltid en sekretessprövning.
Upphandlingspolicy för kommunkoncernen Sundbybergs stad Pdf, 149.9 kB, öppnas i nytt fönster.
Bevaka aktuella upphandlingar
Du kan även bevaka aktuella upphandlingar inom din bransch med hjälp av bland andra bevakningstjänsten Marcell.
Att tänka på när du lämnar anbud
- Läs förfrågningsunderlaget noggrant så att du vet vilka kriterier som gäller.
- Se till att svara på alla krav och det som efterfrågas.
- Kontrollera alla viktiga datum.
- Du ansvarar själv för att se om ändringar eller förtydliganden har gjorts.
- Se till att det anges en behörig företrädare för anbudet.
Kontakt
Upphandlingsenheten
Sektorn för ledining och samordning
- E-post: upphandling@sundbyberg.se
- Telefon: 08-706 80 00 (växel)
Postadress
Upphandlingsenheten
172 92 Sundbyberg