Gå till innehåll

Sundbybergs stad

Sundbybergs stad

Uppdaterad e-tjänst gör det ännu enklare att göra rätt i Sundbyberg

Bygga, bo och miljö

Publicerad:

Kortare handläggningstider och en smidigare tillståndsprocess – nu blir det enklare att ansöka om användning av offentlig plats i Sundbybergs stad.

I dag lanserades en uppdaterad e-tjänst som gör tillståndsprocessen enklare, mer användarvänlig och snabbare för näringsidkare och entreprenörer som vill ansöka om markupplåtelse i Sundbybergs stad.

– Att enkelt kunna ansöka om användning av offentlig plats är något som staden vill främja, en levande gatumiljö är en del av det som gör Sundbybergs stad unikt. Vår ambition är att ständigt förenkla och förbättra stadens tjänster på ett nytänkande sätt, säger Mari Boussard Allvise, enhetschef vid Tillståndsenheten allmän platsmark på Sundbybergs stad.

Alla tillstånd samlade i en tjänst

Ambitionen inför framtiden är att sökande enkelt och överskådligt ska kunna följa upp sitt pågående ärende och ställa frågor kring tillståndsprocessen. I den nya versionen av e-tjänsten kan användaren ansöka om nödvändiga polistillstånd direkt och behöver inte längre söka tillstånd separat via Polismyndigheten.

Till e-tjänsten

Senast uppdaterad: 7 maj 2024