Aktivitetskort på nätet (APN)

Tjänsten Aktivitetskort på nätet är framtagen för att underlätta föreningars närvaroregistrering. I ett första steg införs ApN för ansökningar av aktivitetsbidrag, men målsättningen är att ansökningar av samtliga bidrag ska göras via Aktivitetskort på nätet.

Vad krävs för att använda ApN?

APN är en elektronisk och webbaserad tjänst för aktivitetsbidragsgrundande närvarorapportering. För att kunna använda ApN behövs en dator med webbläsare (Explorer, Safari, Mozilla och liknande), uppkoppling mot webben samt inloggningsuppgifter.

Inloggningsuppgifter

Alla föreningar som är registrerade i Sundbybergs stads föreningsregister har möjlighet att få inloggningsuppgifter till ApN. Detta gör föreningen genom att utse en till tre personer till föreningsadministratörer. Det är sedan föreningsadministratörens uppgift att lägga till alla ledare som ska närvarorapportera.

De uppgifter som staden behöver om föreningsadministratören för att kunna skapa inloggningsuppgifter är:

  • Föreningens namn
  • Föreningsadministratörens namn
  • Föreningsadministratörens personnummer (ååååmmdd-xxxx)
  • Föreningsadministratörens mobiltelefonnummer
  • Föreningsadministratörens e-postadress

Uppgifterna ska föreningen skicka till vår fritidskonsulent, Karin Ljungren, via e-post, karin.ljunggren@sundbyberg.se.

Att använda Aktivitetskort på nätet

För administratörer och för ledare finns det manualer om hur man använder ApN under Relaterat innehåll. Det finns även en App som du kan använda för närvaroregistrering. Den hittar du i Appstore för Iphones och på Android market för Androidtelefoner. Sök på APN så hittar du den.

Klicka här för att komma till ApNlänk till annan webbplats

Hjälpte informationen på sidan dig?


Tack för att du hjälper oss!

Senast uppdaterad 22 juni 2017