Nya chefer för barn- och utbildning och social- och arbetsmarknad

Nya. Helen Bengtson, ny förvaltningschef social- och arbetsmarknadsförvaltningen och Marie Truedsson  ny förvaltningschef barn- och utbildningsförvaltningen.

Nya. Helen Bengtson, ny förvaltningschef social- och arbetsmarknadsförvaltningen och Marie Truedsson ny förvaltningschef barn- och utbildningsförvaltningen.

Nya samtidigt. Marie Truedsson är ny chef för barn- och utbildningsförvaltningen och Helene Bengtson är ny chef för social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Sundbybergs stad.

Marie Truedsson kommer närmast från motsvarande roll i Salems kommun och innan dess har hon bland annat haft chefstjänster i Vallentuna och Ekerö samt varit rektor i Stockholm och Sollentuna. Helene Bengtson var tidigare förvaltningschef på utbildnings- och arbetsmarknadskontoret i Sollentuna kommun. Hon har lång erfarenhet från både kommunal verksamhet och från Lernia Utbildning.

─ Jag ser fram emot vårt samarbete där vi tillsammans ska utveckla arbetet i staden. Både Marie och Helene har gedigen erfarenhet som förvaltningschefer och ledare och kommer att bidra till utveckling i förvaltningarnas arbete. Det är så kul att de börjar hos oss, det blir en mycket bra start på hösten, säger stadsdirektör och koncernchef Helén Eriksson-Elf.

Marie Truedsson

─ Sundbyberg är en expansiv kommun som vill utvecklas så det känns extra roligt och spännande att vara med på resan. Att arbeta för en likvärdig skola med goda kvalitativa resultat är ett uppdrag som jag ser fram emot att driva och vara en del av. Det ska skolorna, förskolorna och vi på förvaltningen som utvecklar det tillsammans, säger Marie Truedsson nytillträdd förvaltningschef för Barn och utbildningsförvaltningen.

Helene Bengtson

─ Jag trivs fantastiskt bra inom kommunal verksamhet där jag ser en stor fördel i att få möjlighet att påverka människors vardagsvillkor. Jag drivs av att se möjligheter och att skapa resultat. Jag ser min roll som en brygga mellan våra politiska uppdrag och verksamheter som ska förverkliga besluten, säger Helene.

Marie Truedsson, förvaltningschef barn- och utbildning, 08-706 89 23, marie.truedsson@sundbyberg.se
Helene Bengtson, förvaltningschef social- och arbetsmarknad, 08-706 68 55, helene.bengtson@sundbyberg.se
Helén Eriksson-Elf, stadsdirektör, 08-706 66 63, helen.erikssonelf@sundbyberg.se
Fredrik Richard, pressansvarig, 08-706 85 75, fredrik.richard@sundbyberg.se