Ny planchef i Sveriges snabbast växande stad

John Reinbrand är ny planchef i Sundbybergs stad som över tid är Sveriges klart snabbast växande stad. Han har tidigare bland annat varit planchef i Knivsta.

John Reinbrand är ny planchef i Sundbybergs stad, där han tills nu varit biträdande planchef i samband med att dåvarande planchef Eva Kåverud gått i pension. John har tidigare varit planchef i snabbväxande Knivsta kommun och har dessförinnan arbetat på stadsbyggnadskontoret i Eskilstuna stad.
– Rollen som planchef är en nyckelroll i Sundbyberg för att vi ska kunna fortsätta att utveckla stadsbyggandet med fokus på kvalitet och hållbarhet. Med sin erfarenhet bland annat från andra tillväxtkommuner blir John Reinbrand en stor tillgång för oss, säger Regina Kevius, stadsbyggnads- och exploateringschef.

John tillträder tjänsten den 1 september.
– Jag ser verkligen fram emot det här, och i och med att jag haft rollen som biträdande planchef tidigare så jag känner jag ju redan alla medarbetare. De förutsättningar som vi har inom stadsbyggnad kan nog ingen kommun matcha, säger John Reinbrand.
Sundbyberg hade 2008 en befolkning på 36 000 invånare. I dag är antalet 48 000 och år 2030 förväntas befolkningen överstiga 80 000. Sundbybergs stad har utsetts till Årets Superkommun 2015 och 2017 av tidningen Dagens Samhälle.

Regina Kevius, stadsbyggnads- och exploateringschef, 08-706 67 29, regina.kevius@sundbyberg.se
John Reinbrand, planchef, 08-706 67 55, john.reinbrand@sundbyberg.se

Sundbybergs stad – till ytan Sveriges minsta kommun, samtidigt en av de snabbast växande med över 48 000 invånare. Med närhet till Stockholm city, grönområden, flygplatser och en stadskärna med alla allmänna kommunikationer, har Sundbyberg mycket att erbjuda. Sundbybergs stad är utsedd till Årets tillväxtkommun 2014 och Årets Superkommun 2015 och 2017.

Senast uppdaterad 22 augusti 2017