Synpunkter, beröm eller klagomål på grundskolan

Dina synpunkter är viktiga. Har du synpunkter på, vill du lämna förslag till förbättringar eller är missnöjd med den verksamhet som förskolorna och skolorna bedriver? Ta kontakt med din förskola eller skola. Dina synpunkter bidrar till att verksamheten blir bättre.

Prata med personalen

Vänd dig i första hand till personalen på den förskola eller skola du har synpunkter på.

Lämna in dina synpunkter, klagomål eller beröm

Skulle du inte bli nöjd efter att du pratat med personalen kan du använda till exempel kommunens e-tjänst. Där riktas din synpunkt eller klagomål direkt till ansvarig chef för förskolan/skolan eller du kan välja en övergripande nivå. Där kan du även lämna förslag till förbättringar och beröm.

Du kan också lämna dina synpunkter genom att ringa, skicka brev eller e-postmeddelande direkt till förskolan/skolan eller till forskolenamnden@sundbyberg.se eller grundskoleochgymnasienamnden@sundbyberg.se.

Du kan vara anonym, men för att få svar måste du fylla i dina kontaktuppgifter. Om du vill ha svar via e-post räcker det med din e-postadress.

Du får svar

Om du skriver till oss eller använder kommunens e-tjänst registreras din synpunkt som en inkommen handling. Ansvarig chef eller handläggare utreder ärendet och återkommer till dig inom fem till tio arbetsdagar. Tar det längre tid att behandla ditt ärende får du besked om detta.

Senast uppdaterad 28 februari 2017